(cinema espanyol) [70]
Valoració
Fitxa tècnica
Direcció: Carlos Saura
Guió: C. Saura, Angelino Fons
Música: Luis de Pablo
Producció: Elías Querejeta Producciones
Actors: Alfredo Mayo, Emilio Gutiérrez Caba, Ismael Merlo
Estrena: 09/11/1966
Pressupost: 12.480 €
Títol original: La caza
[ Drama, thriller ]
1 h. 31 min.
Wikipedia
Sinopsi
IMDb (7,5) (2,6K) | Filmaffinity (7,5) (8,6K):
“En un dia calorós, tres homes surten a caçar conills. La tensió puja progressivament fins que la situació es torna una bogeria.”
Crítica
Tot d’aquesta pel·lícula em repugna i això no li treu que sigui excel·lent…
La fotografia és excel·lent. Els enquadraments obsessivament tancats, per mostrar aquesta sensació d’opressió. Però la situació en sí, la matança per gaudir-ne, és abominable. A més, hi ha el fet de fons que tots els protagonistes són “fachalecos” de Valladolid… no hi ha gaire cosa més a dir. Que els pensaments de cada personatge es vagin sentint en veu en off està bé; ara bé, que ho facin amb aquesta pausa recitada és poc realista, però no per això li trec l’encert. Sí m’ha sorprès, la primera vegada, el fet de veure que, en comptes de parlar-se els uns als altres, ho han fet directament a càmera, com si l’espectador fos l’interlocutor.
“Tres amics van de caça a un vedat que va ser escenari d’una batalla durant la Guerra Civil. Tots ells estan passant per moments difícils, separacions, problemes amb l’alcohol, de manera que el que seria una jornada de caça tranquil·la es converteix en un enfrontament entre tots tres.”

Puntuació ≥7,0 a FilmAffinity de cinema espanyol en la dècada de 1960
- El verdugo (1963) | (8,2) (FilmAffinity)
- Plácido (1961) | (8,1) (FilmAffinity)
- Viridiana (1961) | (8,0) (FilmAffinity)
- El extraño viaje (1964) | (7,8) (FilmAffinity)
- El mundo sigue (1965) | (7,8) (FilmAffinity)
- El cochecito (1960) | (7,6) (FilmAffinity)
- Campanadas a medianoche (1965) (Falstaff) | (7,6) (FilmAffinity)
- Fuego en Castilla (1960) (Tactilvisión del páramo del espanto) | (7,6) (FilmAffinity)
- La caza (1966) | (7,5) (FilmAffinity)
- La tía Tula (1964) | (7,4) (FilmAffinity)
- Atraco a las tres (1966) | (7,4) (FilmAffinity)
- Nunca pasa nada (1963) | (7,3) (FilmAffinity)
- Margarita y el lobo (1969) | (7,3) (FilmAffinity) (curt)
- Tierra Madre (1968) | (7,2) (FilmAffinity) (doc.)
- Acariño galaico (1961) | (7,1) (FilmAffinity) (doc./curt)
- La piel quemada (1967) | (7,0) (FilmAffinity)
- Nueve cartas a Berta (1966) | (7,0) (FilmAffinity)
- Paseo por los letreros de Madrid (1968) | (7,0) (FilmAffinity) (doc./curt)

Resum (amb espòilers)
El José, el Paco i el Luis, tres homes de mitjana edat, que van combatre en el bàndol nacional durant la Guerra Civil Espanyola, es reuneixen en un poble de Castella, per caçar conills. El lloc de la caça coincideix amb un antic camp de batalla en què tots tres van combatre. El José té deutes a causa d’un recent divorci, i viu, lluny de la primera esposa, amb una dona més jove. El seu principal objectiu en la trobada és aconseguir un préstec del Paco, un home de negocis astut, també desgraciat en l’amor i la recerca de les dones més joves. El José ve acompanyat del Luis, treballador de la seva fàbrica. El Luis és un individu feble, trist, un alcohòlic addicte al vi, les dones i la ciència-ficció en lloc de la convivència social o de companyonia masculina. Un quart membre, l’Enrique, un adolescent parent del Paco, s’uneix al grup només amb la intenció de caçar conills.
Reunits al bar del poble, el Juan i la seva neboda Carmen, preparen diverses fures, i també les armes que els recorden la Guerra Civil i l’emoció de la caça dels homes en lloc d’animals. Després d’uns glops, el José demana el préstec al Paco. El Paco, que ja ho temia, s’hi nega, però li ofereix una feina.
Durant la cacera, els homes maten uns quants conills. Els caçadors comencen a discutir entre ells. El Luis es torna boig i arriba a practicar el tir amb un maniquí, a més provoca un incendi que es fa molt gran. A prop del final de la pel·lícula, el Paco mata una fura. Ell afirma que l’arma se li ha disparat accidentalment, però el José creu que ho fet expressament. La violència puja d’intensitat i el ritme dels trets s’aviva. L’odi latent i les frustracions dels tres homes s’activen quan el Paco rep un tret del José i cau, ferit de mort, en un rierol. El Luis, enfurismat, tracta de matar el José atropellant-lo amb el Land Rover. Com que no ho aconsegueix, li dispara, però el Luis aconsegueix matar el José abans de caure mort ell mateix. L’Enrique, il·lès, es queda sol enmig d’aquesta tragèdia, tractant de comprendre el comportament inexplicable dels tres companys de guerra. La pel·lícula acaba amb una imatge congelada mentre desapareix la carnisseria.



































































































Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada