Bloc personal,

dijous, 5 d’octubre del 2023

Shirobako (2014) S01

[422]

Valoració



Fitxa tècnica

  • Animation Kobe Television Award (2015)
  • Tokyo Anime Awards (2016): Animation of the Year

Direcció: Tsutomu Mizushima
Guió: Michiko Yokote
Música: Shirō Hamaguchi
Estudi: P.A. Works
Veus de doblatge: Juri Kimura, Haruka Yoshimura, Haruka Chisuga
Emissió: 09/10/14 - 26/03/15
Títol original: SHIROBAKO

[ Animació, comèdia, drama, shōnen, seinen ] 24 capítols de 22 min. + 2 OVA’s (Exodus! Exit Tokyo i The Third Girls Aerial Squad: Falling Angel)
Wikipedia   |   MyAnimeList (8,28) (140.275)

Sinopsi

IMDb (8,0) (1.091):
“Un grup d'amigues es trasllada a Tòquio i aconsegueix feina a la indústria de l'anime.”

Crítica

Un anime que explica com es fa i es produeix un anime: Déu n’hi do la quantitat de personatges, capes de diàlegs i trames… multipremiada!

Sèrie original. Té una versió manga shōnen de només dos volums escrit per Musashino Animation i Kenji Sugihara i il·lustrat per Mizutama, publicats entre 2014 i 2015. El seu nom original és Shirobako: Kaminoyama Kōkō Animation Dōkōkai. Hi ha una adaptació a novel·la (Shirobako Introduction) escrita per Michiko Itō i Hajime Tanaka de 2015. Finalment també hi ha la pel·lícula: Gekijōban Shirobako (2020) (Shirobako: The Movie). En algun lloc també es pot trobar sota el títol White Box.

Una història realment complexa per la quantitat de personatges que hi intervenen. Per simplificar-ho, la història explica com cinc noies estudiants de preparatòria que s’han reunit al Club d’Anime de l’institut presenten un projecte en forma d’anime al festival cultural de l’institut i, en acabar el curs, prometen tornar-se a trobar, passats els anys, per escriure, dibuixar, animar, donar veu als personatges i produir una versió en format pel·lícula d‘aquell projecte que van crear a l’institut.

En aquest punt, a mi personalment se m’ha fet complicat retenir el nom i els cognoms de cadascuna d’elles, així com les diferents faccions i maneres de vestir (personalitats) per poder diferenciar-les. Doncs aquest només és el punt d’inici per donar sentit a tot plegat. A partir d’aquí comencen a aparèixer personatges i més personatges, molts amb massa similituds, i cap d’ells menys important.

Evidentment sí hi ha un personatge principal, al voltant del qual hi gira pràcticament tot que és l’Aoi Miyamori i amb la que ràpidament s’hi empatitza des de bon començament.

La quantitat de trames, subtrames, diàlegs i girs de guió és realment estressant, però no per això menys interessant. Per simplicar-ho, dels vint-i-quatre capítols que componen la sèrie es pot dir que, tal i com marquen els cànons, hi ha dues parts:
  • En la primera part, deixant de banda aquest inici d’estudiants de les cinc protagonistes inicials, explica com una novata Aoi entra a treballar en un estudi d’anime i assisteix als productors, havent de participar i conèixer, almenys indirectament, tots els passos en la creació d’una sèrie d’anime.
  • En la segona part, la producció és d’un altre anime adaptant un manga d’èxit on, no hi ha pas menys estrés, però fa més èmfasi en les emocions dels personatges. Entren en escena nous personatges i altres desapareixen…


El dos OVA’s, Exodus! Exit Tokyo i The Third Girls Aerial Squad: Falling Angel, són també espectaculars. Són les produccions d’anime que fa l’estudi Musani (Musashino Animation) en les dues parts de la temporada única. Fins i tot hi surt el Clint Eastwood (Harry el Sucio) en versió japonesa.




Resum (amb espòilers)

Tot va començar a la Kaminoyama High School, quan les cinc millors amigues -l’Aoi Miyamori, l’Ema Yasuhara, la Midori Imai, la Shizuka Sakaki i la Misa Toudou- van descobrir el seu amor col·lectiu per tot l'anime i van formar el club d'animació. Després de fer el seu primer anime aficionat juntes i mostrar-lo al festival de cultura, el grup es compromet a seguir una carrera en la indústria, amb l'objectiu de treballar juntes un dia i crear el seu propi espectacle principal.

Dos anys i mig després, l'Aoi i l'Ema han aconseguit feina a la il·lustre productora Musashino Animation. Els altres, però, tenen dificultats per aconseguir la feina dels seus somnis. La Shizuka està sent el pes de no ser reconeguda com a actriu de veu capaç, la Misa té una carrera segura però insatisfactòria dissenyant models 3D per a una empresa d'automòbils i la Midori és una estudiant universitària que intenta perseguir el seu somni com a escriptora d'històries. Aquestes cinc noies aprendran que el camí cap a l'èxit és un amb moltes diversions, però els somnis encara es poden aconseguir amb la perseverança i un toc de creativitat excèntrica.

==

L'Aoi Miyamori i les seves quatre millors amigues, Ema Yasuhara, Shizuka Sakaki, Misa Tōdō i Midori Imai, formaven part del club d'animació de la seva escola, prometent fer un anime junts. Anys més tard, l'Aoi treballa ara com a assistent de producció per a la productora d'animació Musashino Animation, on l'Ema també treballa com a animadora, mentre que Shizuka, Misa i Midori treballen com a actriu de veu, artista gràfica en 3D i aspirant a escriptora, respectivament.

La història se centra principalment en l'Aoi i el seu equip de Musashino Animation mentre treballen en dos projectes d'anime diferents; una sèrie d'anime original i una adaptació de manga, enfrontant-se als diferents obstacles que cada projecte comporta.

==

1.- Èxode Demà! A l'escola secundària de Kaminoyama, els membres del club d'animació i els bons amics Aoi Miyamori, Ema Yasuhara, Shizuka Sakaki, Misa Tōdō i Midori Imai es prometen que algun dia faran un llargmetratge d'animació junts. Dos anys i mig després, Aoi treballa com a assistent de producció a Musashino Animation, un estudi d'animació que actualment treballa en un anime per a la temporada de tardor, anomenat Exodus!. Visita a Misato Segawa, la supervisora d'animació del quart episodi de l'anime, per recuperar l'animació marcada. A continuació, condueix a l'estudi, on assisteix a una reunió mentre tota la tripulació (inclosa l'Ema, que és una animadora clau) mira l'estrena d'Exodus!. Quan l'anime s'estrena, es troba amb una tèbia resposta del públic, per alleujament de tothom. Més tard, mentre previsualitzava el tercer episodi, la tripulació descobreix que Tarō Takanashi, un altre assistent de producció, no va poder acabar els fotogrames clau a temps, deixant així la qualitat de l'animació de l'episodi irregular. Com que no hi ha altres animadors clau disponibles per acabar els fotogrames, la tripulació recorre a Segawa, que de mala gana decideix acceptar la feina addicional a petició del supervisor d'animació del tercer episodi Ryōsuke Endō, que és el seu rival. Un cop acabats els fotogrames, l'Aoi els recupera abans de portar el director d'animació, Hironori Madoka, a una sessió de doblatge. Aleshores passa a casa de la Segawa i la troba estirada a terra inconscient.

2.- Arupin ja és aquí! Després d'atendre a Segawa, que s'havia ensorrat a causa d'un gran mareig per la febre, l'Aoi aconsegueix que Ryōsuke s'encarregui dels fotogrames clau de l'episodi quatre. A mesura que el procés de producció continua, l'Ema truca a Shizuka, que ara és una empleada d'un restaurant i també una actriu de veu novata, i tots dos fan plans per a l'esdeveniment de trobada mensual del grup. L'Ema li envia un missatge de text a Shizuka, ella i l'Aoi estan interactuant menys a la feina, i l'Aoi sembla tenir una càrrega de treball aclaparadora, sent responsable de la producció de dos episodis. Més tard, durant el procés de disseny de so d'un episodi posterior d'Exodus!, el director, Seiichi Kinoshita, es mostra insatisfet amb el disseny d'un dels personatges. Suggereix fer canvis al disseny del personatge basant-se en la seva visió d'ella, que implica idees completament noves no incorporades anteriorment durant la producció. Com a resultat, Hironori s'hi va resistir, ja que requeriria que el personal tornés a fer l'animació del fotograma clau per a l'escena completament. Un anime anterior dirigit per Seiichi, Jiggly Jiggly Heaven, s'havia convertit en objecte de ridícul generalitzat a causa d'aquests mateixos esdeveniments. Sense saber de quina banda prendre, l'Aoi suggereix que mantinguin una reunió amb la resta del personal per determinar correctament les personalitats i les històries de fons dels personatges principals. Després d'una discussió i debat, el grup finalment arriba a un consens i accepta fer els canvis.

3.- No més capítols de resum. L'assistent de supervisió general d'animació, Yumi Iguchi, està impressionat per la nova iteració del quart episodi i decideix començar a treballar en les recuperacions. Més tard, l'Aoi s'enfronta a una gran càrrega de treball pel que fa als episodis quart i novè. Després de comprovar els talls acabats, lliura els fotogrames clau que té per al novè episodi al director Masashi Yamada perquè els comprovis, i ell li indica que el desperti d'hora perquè pugui comprovar que els fotogrames clau encara no han arribat. En fer-ho, a l'Aoi se li encarrega que doni els fotogrames clau al supervisor general d'animació, Rinko Ogasawara. Després que Rinko comprovi els fotogrames clau, l'Aoi els envia a l'inspector intermedi Chiemi Dōmoto, després s'adona que ha enviat per error un dels talls al departament de càmeres i el recupera. Més tard, descobreix que un dels fotogrames clau que va demanar no li han estat lliurats i truca a l'animador de claus autònom mandros Mitsuhide Kisa per acabar els talls. Tot i que comença a treballar, el procés es retarda per la seva mandra. Quan acaba, el marc clau que falta s'entrega tard a causa de la retenció del camió durant les obres. El dia abans de l'episodi quatre es deu a l'emissió, un problema amb el servidor FTP de l'estudi fa que es retardin l'entrega de fotografies en color d'un estudi extern. L'Aoi entra en pànic, però la consola la companya assistent de producció Erika Yano. Finalment, el personal aconsegueix reunir-se i l'episodi quatre s'entrega a temps, amb una bona acceptació de les recuperacions.

4.- M'he embolicat totalment. Quan Shizuka va a la seva primera audició a Prussia Studio, es posa nerviosa per enfrontar-se a la popular actriu de veu Rina Sōma. Quan és la següent a l'audició, el seu nerviosisme la supera, tot i que el director està impressionat. Mentrestant, l'Aoi rep una trucada de la seva mare, que la felicita pel seu treball a Exodus! malgrat la seva confusió sobre la història. La seva mare li informa que el seu pare també estava impressionat. L'escena es remunta al moment en què Aoi, Ema, Shizuka, Misa i Midori van presentar l'anime del seu club a l'escola secundària; tot i que els estudiants no els va impressionar, els cinc encara es van sentir orgullosos del seu treball. L'endemà, l'Aoi, l'Ema i la Shizuka es troben amb la Misa, ara operadora de gràfics per ordinador en 3D, i amb Midori, un estudiant universitari que aspira a ser guionista. Junts, miren una pel·lícula, visiten el parc, van a comprar i prenen una copa. Mentre es trobaven al lloc de treball de la Shizuka, l'Aoi, l'Ema i la Misa s'expliquen mútuament sobre les dificultats que estan passant a la feina, mentre que la Shizuka lamenta que no ha fet res important en el seu treball i que no li va sortir massa bé a l'audició. Més tard, l'Aoi rep una trucada d'en Tarō, que li demana ajuda, però quan ell surt del tema, ella el penja. Quan la trobada s'acaba i l'Aoi i l'Ema van amb el tren cap a casa, l'Aoi comenta que no té un objectiu concret relacionat amb l'anime en ment. Mentre caminava cap a casa, l'Aoi rep una trucada de Tarō, que torna a intentar demanar ajuda, però ella el penja. L'endemà, les coses es tornen agitades a l'oficina, en Seiichi quedant enrere en els storyboards i Ryōsuke decidint deixar de dirigir el vuitè episodi després d'una discussió amb Tarō.

5.- Els que culpen als altres haurien de plegar! Tarō intenta enraonar amb Ryōsuke i la seva decisió, però ell es nega a escoltar. Aleshores, en Tarō transmet la seva ira a l'Aoi i la culpa de la situació, explicant que l'argument va ser el motiu de les trucades telefòniques. Amb els storyboards de l'episodi final molt endarrerits, amb un mes de retard, l'assistent de producció en cap Yutaka Honda, desesperat pel progrés, arriba a l'extrem i tanca a Seiichi dins d'una gàbia a l'emmagatzematge per aconseguir que els acabi, malgrat les seves protestes. Tarō explica a l'Aoi que va quedar atrapat com l'home intermedi entre Ryōsuke, que volia fer els fotogrames clau per a una escena d'explosió, i el director 3D Yūichirō Shimoyanagi, que ja havia preparat una explosió CGI, el resultat de la qual va fer creure a Ryōsuke. la gent preferia el 3D sobre el 2D i abandona la direcció del vuitè episodi. Un Aoi insatisfet acusa en Tarō de no gestionar millor la situació i intenta explicar-ho a Honda, però ell la conclou. Espelejant sota la pressió del seu nou entorn de treball, Seiichi explica com la seva carrera d'èxit com a director d'anime va patir una caiguda després de l'estrena de Jiggly Jiggly Heaven, i es revela Exodus! és el seu primer anime oficial en sis anys. Mentre pren una copa amb la seva companya de feina Hotta Hikari, Ryōsuke s'assabenta de l'animador Saburou Kitano sobre com ell mateix ensenya als animadors 3D, afirmant que no es tracta de si el 3D és millor o no, sinó de com es pot utilitzar per millorar la qualitat de l'anime. . L'Aoi i l'Ema es troben i mengen a casa d'aquesta última, on parlen de com el 3D continua influint en la producció d'anime, que és el que va portar a la Misa a escollir la seva carrera professional. L'endemà, mentre mostra a Ryōsuke l'escena de l'explosió representada en 3D, l'Aoi descobreix que l'inici de l'episodi nou, que segueix a l'explosió del vuitè episodi, s'havia acabat amb l'animació clau.

6.- Idepon Miyamori: en moviment. Tot i veure l'escena de l'explosió en 3D, Ryōsuke es nega a tornar a la feina, dient que les coses ja havien anat prou lluny. Agitat per l'actitud d'en Tarō, l'Aoi finalment informa a Honda del seu fracàs per gestionar la situació entre Ryōsuke i Yūichirō. Honda decideix explicar-li també a Seiichi la situació, però descobreix que d'alguna manera havia aconseguit escapar del seu confinament per poder escapar a la sessió posterior a la gravació. Mentrestant, l'assistent de producció Tatsuya Ochiai rep una oferta del seu amic, el productor en línia Houjou Hiroaki, per treballar a Studio Canaan, un altre estudi d'anime, però Tatsuya rebutja l'oferta. Més tard, l'Aoi i l'Erika discuteixen la possibilitat que l'animació dibuixada a mà s'elimini completament per l'animació 3D. Aleshores, l'Aoi escolta de la Misa com, fins i tot com a creadora de 3D, necessitava estudiar molta animació dibuixada a mà per tenir un sentit artístic. Mentrestant, Shizuka rep la visita de la seva vella mentor, Mari Tateo, que la convida a un recital de teatre, on li ensenya a aprofitar el temps entre audicions. Després, la Shizuka truca a l'Aoi, que li explica les dificultats que està experimentant a la feina, i ella la consola. Seiichi decideix tornar i acabar la seva feina. En sentir a Segawa com en Ryōsuke es va inspirar en un anime d'Idepon per convertir-se en animador, l'Aoi el convida a una exposició del programa.

7.- Reprendre amb el gat. Mentre es prepara per marxar a la feina, l'Aoi s'assabenta de la seva germana, Kaori, que vindrà a visitar-la i, posteriorment, confia la clau de la seva casa a Midori. Durant l'assemblea matinal de Musashino Animation, en Tatsuya anuncia que marxarà al final de la setmana, citant raons personals, la qual cosa sorprèn a Aoi i Tarō. Després de l'assemblea, l'Honda reasigna l'Erika perquè continuï el treball de Tatsuya en l'onzè episodi, la qual cosa deixa en Tarō per continuar el seu treball en el dotzè episodi. Com a resultat, l'Aoi s'encarrega del treball en l'episodi final, que Tatsuya recomana com un bon avenç per a la seva experiència. Més tard, l'Aoi s'assabenta de Masashi Yamada, el director d'animació del quart episodi, que Tatsuya finalment havia acceptat l'oferta d'unir-se a Studio Canaan i treballar en el seu darrer anime. Aleshores li aconsella que estigui en el cas d'en Seiichi, ja que els guions per a l'episodi final no s'han acabat. Mentrestant, l'Ema està preocupada per una sèrie de talls que impliquen un gat, i li preocupa equilibrar la velocitat i la qualitat. L'animador principal Shigeru Sugie intenta donar-li consells, però acaba sent més conflictiva sobre el seu equilibri. Com a resultat, decideix treballar tard en comptes d'unir-se amb l'Aoi, la Kaori i la Midori a casa d'Aoi, on Kaori adverteix a l'Aoi i en Midori que hi ha avantatges i desavantatges en ser diligent. L'endemà, l'Aoi s'assabenta que els quatre talls que l'Ema va lliurar el dia anterior s'han de tornar a fer perquè estaven massa precipitats. La notícia sorprèn a l'Ema, que creu que fer-les amb la seva cura habitual trigaria massa temps i comença a creure que mai es convertirà en una gran animadora. L'Aoi intenta animar-la, però quan l'Ema li pregunta què vol fer ella mateixa en el seu futur, ella respon que no ho sap. En resposta, l'Ema marxa i reprèn la feina, amb el cor trencat.

8.- No et culpo. Després de la seva conversa amb l'Aoi, l'Ema s'havia trobat amb la Yumi mentre tornava a la feina; La Yumi es va adonar d'alguna cosa malament amb l'Ema i li va aconsellar: "Pregunta i sigues ximple per un minut. No demanis, i sigues tonta per a tota la vida". En l'actualitat, Midori i Kaori fan una gira per Tòquio. La Midori nota la ràpida fascinació de Kaori per la ciutat i s'assabenta de la seva avorrida vida d'oficina al país. Mentrestant, l'Ema continua lluitant amb els seus talls, i Sugie continua intentant motivar-la, tot i que no se sent capaç de seguir els seus suggeriments. En altres llocs, tot el taulell de producció discuteix quins són els seus objectius per al futur. Mentre condueix cap a la casa de Kisa, l'Aoi es lamenta de com sembla ser l'única que no té un somni en ment, i després s'imagina una conversa entre les seves nines Mimuji i Roro, que tenen opinions oposades sobre la situació. Mentre lliura les retallades de Kisa a Segawa, l'Aoi parla amb ella sobre el trasllat de Tatsuya a Studio Canaan, abans que la Segawa expressi la seva preocupació pel treball de l'Ema. Quan l'Ema comença a estressar-se pels seus talls, la Yumi decideix portar-la a passejar. Mentre menja a una cafeteria, la Midori explica a Kaori la seva ambició d'escriure una història. En un altre lloc, la Yumi porta l'Ema a un lloc secret del parc local per aclarir-se el cap i la Sugie i la Rinko també utilitzen la ubicació amb finalitats similars. Allà, la Yumi anima l'Ema a aprendre copiant obres anteriors per tal de desenvolupar el seu propi estil, mentre que un gat que es troben li dóna a l'Ema algunes idees millors sobre com animar el moviment del gat. Amb l'Ema una vegada més motivada pel seu treball, l'Aoi es torna a reunir amb Midori, Shizuka i Kaori per prendre una copa al lloc de treball de Shizuka, on Midori recorda a l'Aoi la promesa que les cinc noies van fer juntes per col·laborar en un anime algun dia. L'endemà, la Kaori torna a casa, decidida a fer el possible també.

9.- Què creus que estava intentant dir? Amb la producció dels altres episodis en funcionament a l'horari, l'Aoi està sotmès a pressió, ja que Seiichi encara no ha acabat els guions per a l'episodi final. A més d'aquest problema, només hi ha un mes perquè el material de l'episodi sigui lliurat, encara que Seiichi acabi abans d'hora. A més, el president de Musashino Animation, Masato Marukawa, el productor en línia Shun Watanabe i el productor discogràfic Gōtarō Katsuragi decideixen que la companyia treballi en una adaptació a l'anime d'un llibre popular anomenat The Third Aerial Girls Squad. Mentrestant, la Misa es torna una mica descoratjada, ja que tot el que pot fer a la seva empresa, Super Media Creations, són rodes model CG. Shizuka aconsegueix un paper de walla en un anime popular, però acaba havent de contenir el seu entusiasme durant la gravació, per a la seva insatisfacció. Mentre sopa amb Misa i Midori, la Misa els explica la seva insatisfacció amb la feina. Watanabe i Katsuragi convencen l'editor en cap Tatsuya Hantō perquè aprovi la seva adaptació, però afegeix que ha de consultar amb els seus superiors. L'endemà, la Misa li pregunta al president de la seva empresa, Kouichi Tateishi, si podrà treballar en alguna cosa que no siguin cotxes en el futur, i li explica la seva promesa als seus amics. Li aconsella que primer s'imagini a si mateixa en el futur, així tindrà una idea de com arribar al seu objectiu. Mentrestant, Seiichi sent que vol canviar el final, així que ell i Honda es troben amb l'escriptor, Shimeji Maitake, que ajuda a Seiichi a reactivar la seva imaginació i a trobar un nou final que està buscant i amb el qual estarà satisfet. No obstant això, la notícia del canvi de final posa una pressió addicional sobre l'Aoi, que ha de posar en marxa les extravagants idees d'en Seiichi.

10.- Només un més. Durant l'assemblea del matí, Honda anuncia que Seiichi acabarà amb els storyboards demà, que, tot i ser una bona notícia per a l'equip, encara deixarien l'estudi amb només cinc setmanes per lliurar l'episodi final, en comparació amb la mitjana de dos mesos dedicats a cadascun. dels episodis anteriors. Més tard, l'Aoi rep un correu electrònic que conté algunes investigacions sobre trens dièsel de Midori, que esperava ajudar-la amb la seva càrrega de treball. Durant una trucada telefònica entre tots dos, Midori informa a l'Aoi sobre la situació de la Misa a la feina. Mentre lliura una dombra al departament de so a Sawara Studio per a Marukawa, l'Aoi es veu obligada a ajudar l'enginyer d'efectes de so Toshiyasu Kawano a crear alguns efectes de so per a un altre anime, un procés la intriga. Més tard, es reuneix amb les altres noies per sopar al seu apartament. Quan la Misa contempla deixar la seva feina, l'Aoi li dóna alguns consells basats en el que va aprendre de Kawano, demanant-li que esbringui on vol anar abans de preocupar-se per com arribar-hi. L'endemà al matí, Misa lliura la seva carta de renúncia a Tateishi, amb ganes de seguir el tipus d'animació basada en històries que la va portar a la producció de CG. Mentrestant, Seiichi aconsegueix acabar els storyboards de l'episodi final, per a la delit d'Honda. Mentre lliurava còpies dels storyboards a Yūichirō, l'Aoi li pregunta si hi ha altres empreses de CG per a les quals la Misa podria treballar. Mentrestant, Honda anuncia la seva intenció de deixar de fumar per convertir-se en pastissera, i Segawa felicita l'Ema pel seu treball en els seus talls, amb gran alleujament d'aquesta última. Aviat comença el treball en l'episodi final, tot i que l'Aoi es preocupa quan Seiichi es va una mica per la borda bevent durant una festa després de la gravació posterior.

11.- La noia dels key frame. Amb un total de trenta retallades per treballar, l'Aoi comença a assignar escenes per a l'episodi final als animadors clau de la companyia, inclosa l'Ema a petició de la Yumi. No obstant això, amb desenes de retalls restants i no hi ha prou animadors a Musashino, Aoi lluita per trobar animadors disposats a treballar fora de l'empresa que treballin en els talls, ja que altres estudis estan ocupats amb el seu propi anime. Comença a plantejar-se contractar animadors aficionats autoproclamats, però l'Erika li avisa que, fent-ho, la qualitat general de l'animació de l'episodi fluctuarà i el calendari es retardarà encara més perquè el director i el supervisor d'animació han d'arreglar els talls. Mentre programa una reunió amb l'Onodera, una candidata potencial, l'Aoi va a The Born, una empresa d'animació a la qual havia sol·licitat anteriorment però que va ser rebutjada perquè no tenia una idea clara del que volia fer en aquell moment. Allà, es troba amb Onodera, només per saber que ha passat a ser director d'episodis. L'endemà, Aoi i Tarō són contractats per ajudar a entrevistar els candidats que sol·liciten Musashino Animation. Mentrestant, l'Erika s'assabenta que el seu pare ha estat hospitalitzat i acaba treballant en excés per intentar allunyar-se de la situació. Finalment, Tarō la porta a casa. Més enllà per trobar animadors amb l'Erika fora d'acció, l'Aoi s'acosta a Watanabe per demanar-li qualsevol recomanació mentre juga a mahjong amb Katsuragi i altres membres de la indústria. Un dels companys de Watanbe, Masato Onoue, en broma suggereix trobar un animador d'alt perfil, Mitsuaki Kanno, només perquè l'Aoi el prengui seriosament i se'n vagi a buscar.

12.- Èxode Nadal. Watanabe, Onoue, Katsuragi i els seus companys de joc discuteixen sobre deixar que l'Aoi vagi a Kanno abans de parlar dels plans de Musashino per començar a treballar en l'adaptació a l'anime de The Third Girls Aerial Squad. En un altre lloc, l'Aoi es troba amb Kanno, que, després de llegir els guions, assenyala la naturalesa ridícula d'animar cavalls per a l'escena final i gairebé no queden animadors capaços d'aconseguir aquesta tasca. Tanmateix, continua esmentant que hi ha una persona a Musashino Animation que és capaç de gestionar l'escena. La nit següent, el personal celebra una reunió de totes les mans, durant la qual Watanabe suggereix alterar l'escena considerablement per reduir la quantitat de treball dels animadors clau. No obstant això, Seiichi i Honda protesten, afirmant que les alteracions suggerides arruïnarian la tensió prevista de l'escena. Aleshores, l'Aoi transmet el missatge de Kanno sobre Sugie, que tothom havia suposat que no era adequat per manejar escenes d'Exodus! i per tant l'havia assignat a un altre anime, és més que capaç d'animar les escenes dels cavalls. Amb l'aprovació dels altres, l'Aoi va a casa de la Sugie i li demana que accepti la feina, a la qual accepta amb molt de gust. Parla amb la resta del personal i elabora un mètode per aconseguir les retallades ràpidament amb l'ajuda de l'Ema, la Yumi, la Rinko i els altres animadors clau. Amb l'animació clau gairebé completa, l'Ema li diu a l'Aoi que el treball ha permès que Sugie encara tingui alguna cosa per fer, després veus que ara està inspirada per dibuixar escenes com ell. Temps després, l'Erika torna a la feina, ja que el seu dilema familiar s'ha resolt. En Sugie s'acosta a l'Aoi i li anuncia la seva intenció de començar un taller d'animació clau a Musashino abans d'agrair-li el seu treball. Aviat arriba el dia de lliurament i, després que tothom treballi fins a l'últim moment per rebre l'episodi a temps, finalment s'emet sense cap problema. Aoi, Ema, Tarō, Erika, Seiichi, Honda, Yumi, Ryōsuke, Yūichirō, Rinko i diversos membres del personal surten a celebrar-ho. No obstant això, Sugie rebutja l'oferta de l'Aoi i l'Ema d'unir-se a ells, dient que ha de tornar a casa. Watanabe arriba tard, portant amb ell un disc titulat "White Box", que diu que és un regal per a l'Aoi. Es reprodueix el disc i tothom comença un compte enrere.

13.- Quin tipus de núvol t'agrada? A l'inici del nou any, s'anuncia que el proper projecte de Musashino Animation serà una adaptació de la sèrie de manga The Third Aerial Girls Squad. Amb l'Honda acabant de deixar Musashino i Erika encara controlant el seu pare hospitalitzat, Watanabe assigna a l'Aoi al director de producció i a Tarō a l'assistent de producció en cap. Davant de nombroses responsabilitats i un calendari difícil per davant, l'Aoi comença a assegurar-se que Seiichi tingui una idea clara del que vol fer amb el projecte sense fer cap canvi d'última hora com va fer a Exodus!. Quan els dos li demanen a Rinko que sigui el dissenyador de personatges de la sèrie, ella rebutja l'oferta perquè vol millorar les seves habilitats bàsiques d'animació després de les seves experiències animant els retalls de l'episodi final d'Exodus! Aleshores recomana a Yumi que ocupi el seu lloc, i després d'algunes reticències, Yumi accepta acceptar la feina. A continuació, l'Aoi i la Seiichi parlen amb el director d'art Yūji Atsumi, que entalla una conversa seriosa sobre quin tipus de núvols haurien d'anar al fons per tal d'adaptar-se a les escenes. Més tard, mentre intenta buscar inspiració sobre avions de caça, l'Aoi es troba amb Midori, que s'ofereix a fer la investigació per ella i escriure una visió general de la informació. Mentrestant, la Shizuka s'assabenta que farà una audició per a l'anime The Third Girls Aerial Squad, mentre que la Yumi i l'Ema aprenen alguns consells de Rinko sobre l'ètica del disseny de personatges. En un altre lloc, Seiichi, Watanabe, Katsuragi i Shimeji es reuneixen amb l'editor, però la seva reunió s'acaba molt ràpidament quan l'editor Shinsuke Chazawa ho aprova tot sense la presència de l'autor. Més tard, mentre l'Aoi, la Seiichi i la Shimeji investiguen, li demanen a l'Aoi que la Midori es comprometi amb la seva investigació sobre avions de caça mentre discuteixen com arribar al final.

14.- La Trobada d'Audicions despietades. Shizuka es presenta a les audicions de The Third Aerial Girls Squad. Després de llegir una part, se li demana que llegeixi el paper d'un altre personatge. Mentrestant, l'Aoi i la Seiichi es troben una vegada més amb en Yūji, que accepta ajudar amb el projecte després de deliberar una pregunta que l'Aoi li va fer durant la seva última reunió. Més tard, un nou assistent de producció, Daisuke Hiraoka, s'uneix a l'equip de producció. Seiichi participa en una reunió per decidir el repartiment, amb uns quants membres discutint sobre aspectes fora de la interpretació de veu i tractant d'impulsar les seves pròpies eleccions personals sobre qui hauria de donar veu al personatge principal. Finalment, l'assumpte és resolt pel productor de so Yoshikazu Inanami, mentre Chazawa arriba tard i aprova ràpidament la votació més popular. Quan es tracta de decidir el personatge final, per al qual se li va demanar a Shizuka que fes una audició, Shizuka és considerada com una possibilitat per Seiichi, però al final, el personal decideix seleccionar algú amb més experiència. L'endemà, l'equip està impressionat per la investigació de Midori, i la Marukawa i la Watanabe li demanen que s'incorpori al personal com a instructora d'ambientació, cosa que accepta amb molt de gust. Misa ajuda amb l'animació CG de la sèrie a través de l'empresa en la qual treballa ara. Quan Shizuka revela que havia fet una audició per a la mateixa sèrie però que va ser rebutjada, els altres de seguida se senten culpables, però ella posa cara valenta i declara la seva intenció de no rendir-se, a la qual cosa Midori i els altres, clarament emocionats, expressen la seva admiració per ella. Més tard, l'Aoi és enviat a negociar amb un estudi d'animació secundari, Studio Taitanic, per ajudar amb el projecte, amb l'ajuda de Daisuke i Honda.

15.- Funcionaran aquests dibuixos? Se celebra una festa de benvinguda per a dos nous assistents de producció, Tsubaki Andō i Sara Satō, mentre que Marukawa anuncia que la reputació de Musashino Animation depèn de l'execució de The Third Aerial Girls Squad. Després, Tsubaki i Sara s'uneixen a la resta del personal mentre participen en una reunió per discutir el final de The Third Aerial Girls Squad, i després un viatge de caça d'ubicacions. Més tard, Seiichi acaba els storyboards del primer episodi, encara que amb una qualitat de dibuix dubtosa. La producció comença a l'episodi, amb l'animadora clau tímida Ai Kunogi participant en la seva primera reunió de producció, on Seiichi l'assigna per animar una escena. Mentrestant, Tsubaki i Satou van amb Tarō per recollir alguns fotogrames clau de Kisa i Segawa abans d'assistir a més reunions relacionades amb determinats temes, inclosa la supervisió d'animació amb Yumi, tauler d'il·lustració amb Yūji, color amb Nao Shinkawa, CG amb Yūichirō i rodatge amb el director de fotografia Yoshiki Sakura. L'Aoi i el Yūichirō visiten l'Estudi Kanabun, el nou lloc de treball de la Misa, on aquesta darrera convenç el president, Nobuaki Nakagaichi, de prendre alguns dels retalls de CG. Més tard, l'Aoi assigna Sara i Tsubaki a la producció dels episodis tres i quatre, respectivament, i els assessora sobre com gestionar el seu temps de manera eficaç. De la mateixa manera que la producció sembla que va bé, Watanabe informa a l'Aoi que han d'aturar la producció quan l'autor de The Third Aerial Girls Squad, Takezou Nogame, ha exigit una recuperació dels dissenys dels personatges, el que significa que han de començar tot des de zero.

16.- Volta de taula. Aoi ordena a tothom que aturi la producció dels personatges, tot i que només falten tres mesos perquè s'emeti el primer episodi. La Yumi comença a revisar els dissenys dels personatges a partir dels correus electrònics de comentaris de l'autor. No obstant això, lluita després que Nogame expressi la seva desaprovació dels redissenys i doni comentaris vagues. Amb una trobada real amb Nogame impossible, Watanabe aconsella que haurien de tornar a començar des del principi sense res a seguir. Després que l'Aoi parli amb la Yumi al seu lloc secret al parc local, ella i la Seiichi se centren en el material no afectat fora dels personatges, com ara el 3D i els fons. En Seiichi subratlla a Yūichirō i Yuuji la importància de les emocions per sobre del realisme, després dient a l'Aoi que el seu consell es va inspirar en les seves experiències després de l'alliberament de Jiggly Jiggly Heaven. Mentre la Yumi continua lluitant amb les revisions del disseny del personatge, la Rinko li diu a la Seiichi i a la Watanabe que no li donen prou suport abans de portar a la Yumi, l'Aoi i l'Ema a un centre de bateig per deixar escapar el seu estrès. A continuació, els explica sobre les seves pròpies lluites per aconseguir l'aprovació d'un disseny de personatges, el seu personatge actual "goth-loli" és el resultat d'intentar entendre el seu personatge. Amb l'ajuda de Rinko, la Yumi es posa la seva pròpia "armadura" i surt amb un disseny de personatges millorat. Mentrestant, Watanabe i Katsuragi aconsegueixen localitzar en Chazawa i obligar-lo a obtenir l'aprovació d'en Nogame, la qual cosa permet reprendre la producció.

17.- On soc… L'adaptació a l'anime de The Third Girls Aerial Squad s'anuncia al públic, però es troba amb l'escepticisme de la comunitat otaku. Honda decideix fer una visita a l'estudi per compartir uns pastissos i posar-se al dia amb tothom, sorprenent el personal amb la seva dràstica pèrdua de pes. Més tard, l'Aoi i la Seiichi mantenen una reunió d'art amb Yūji i decideixen contractar un altre director d'art anomenat Masahiro Ōkura perquè s'ocupi de les escenes de fons. Mentrestant, l'estudi és empès de sobte per Chazawa a crear un vídeo promocional en dues setmanes per a un esdeveniment del Festival de Manga, el que significa que alguns talls s'han d'animar completament ràpidament. La Tsubaki i la Sara manegen les seves càrregues de treball amb resultats variats, mentre que la Sugie li fa notar a l'Ema la seva estreta relació amb Ai. Mentre la Misa descobreix la seva especialitat en la creació de rodes CG, Shizuka s'omple en una obra de teatre per a nens quan l'actor de vestuari desapareix, aconseguint gestionar tant el moviment com la veu al mateix temps. Més tard, l'Aoi, l'Ema, la Shizuka, la Misa i la Midori es troben a casa d'en Midori, on Shizuka i Misa comparteixen les seves experiències i el que han après d'ells. A mesura que la producció del vídeo promocional continua, l'Aoi renya Hiraoka per la seva freqüent retard, especialment durant les assemblees del matí. Aleshores, es veu obligada a ajudar en Tsubaki i Sara després que tots dos es perdin en el camí de tornada de la recollida de fotogrames clau. Després de guiar-los de tornada a Musashino, l'Aoi els reconforta compartint les seves pròpies experiències com a nou assistent de producció. Al final de la setmana, l'estudi aconsegueix que el vídeo promocional acabi a temps i el projecti en una festa.

18.- M'has preparat! Aoi, Seiichi i Katsuragi s'uneixen a Inanami mentre es troben amb el repartiment de veu de The Third Girls Aerial Squad per a una gravació. Durant la sessió d'enregistrament, el personal nota que l'actriu de veu de la protagonista, la nouvinguda Kyōko Suzuki, està lluitant per mantenir la qualitat de la seva veu com esperaven que ho fes. Més tard l'ajuden a donar una actuació més natural. Després, l'Aoi es troba amb l'Ōkura en un bar per demanar-li ajuda amb un rerefons particular; esgotat i borratxo, accepta de pressa fer-ho. L'Aoi es posa en contacte amb Studio Taitanic sobre els dissenys del cinquè episodi, només per saber que estan a mig camí tot i no haver estat enviats a Musashino. Més tard, quan l'Aoi i la Yuuji visiten l'Ōkura l'endemà, inicialment rebutja l'oferta, s'ha oblidat de la seva reunió amb l'Aoi i està desil·lusionat amb l'ús de l'animació en 3D sobre l'animació en 2D. Només canvia d'opinió quan l'Aoi li transmet un missatge de Marukawa, sobre el seu plaer de treballar amb ell. Més tard, Musashino rep els dissenys del cinquè episodi, però el personal es veu obligat a tenir una reunió urgent amb Zaruyoshi Yakushiji de Studio Taitanic, el director de l'episodi, per diversos errors en els dissenys que va deixar escapar. Accepta de mala gana comprovar els errors, però insulta a Seiichi mentre marxa. Més tard, l'Aoi descobreix que Yakushiji va deixar la feina de sobte. Necessita trobar un director substitut, comença a estressar-se fins que l'Erika fa un retorn sorpresa a l'estudi.

19.-N'has agafat algun? Al terrat de l'estudi de Musashino Animation, l'Aoi demana a l'Erika que prengui la seva feina com a taula de producció i després es culpa dels problemes que succeeixen últimament. L'Erika aconsella a l'Aoi que vagi a casa per passar la nit i descansi una mica perquè pugui desfer-se de l'estrès l'endemà al matí. L'endemà, mentre Aoi, Watanabe i tot el taulell de producció discuteixen com gestionar els problemes amb Studio Taitanic, Erika va amb Hiraoka, que en realitat és una antiga coneguda seva, a l'oficina de Taitanic perquè puguin ajudar amb el cinquè. episodi. Finalment, selecciona Hiroshi Iketani com a substitut de Yakushiji. Mentrestant, Marukawa porta l'Aoi a les oficines del fallit estudi Musashino Pictures, que va produir l'anime favorit d'Aoi, Andes Chucky, per a la seva pròpia sorpresa. Mentre la Marukawa li explica com es feia l'anime, l'Aoi pregunta si la gent realment és capaç de fer anime interessant avui. Aleshores, Marukawa explica com ell i Ōkura van treballar a Andes Chucky al costat de Sugie i mostra que la seva producció d'animació aleshores era estressant, però també gratificant i divertida. En un flashback, un Marukawa i l'Ōkura més joves presenten els seus propis antecedents per a una escena de tempesta de neu, que gairebé és rebutjada pel personal superior de Musashino Pictures ja que encara són novells, però finalment acceptats. Aleshores, l'Aoi mira una escena sobrant d'Andes Chucky, que l'inspira a seguir divertint-se mentre fa un anime encara millor. Més tard, mentre Musashino posa a Iketani al corrent de la producció de l'episodi, l'Aoi fa una visita a l'Ōkura i queda sorprès pels seus antecedents acabats.

20.- Faré el millor possible, Mustang! Mentre el personal principal intenta discutir què fer per a la trama del tretzè episodi, comencen a comparar la raó del protagonista per volar amb les seves pròpies raons per entrar a la indústria de l'anime. S'interessen pels seus motius per fer anime i demanen a la resta del personal les seves pròpies opinions, rebent diverses respostes. Mentrestant, Midori, a qui Maitake li ha donat tasques d'escriptura per millorar les seves habilitats d'escriptura en lloc d'ensenyar-li directament, se sent descoratjada quan una Hiraoka cada cop més irritable implica que pot sortir amb la seva manera només perquè és una dona. En parla amb Maitake, que li assegura que els motius per donar-li les tasques estaven relacionats amb la feina. Més tard, després que el personal de producció proposi un escenari per treballar en Maitake, Hiraoka s'enfronta a una acalorada discussió amb el director d'episodis Hironori Madoka, que considera que els animadors clau proporcionats per Hiraoka de Studio Taitanic han estat de mala qualitat. Després de parlar amb Marukawa i calmar-se, en Hiraoka es disculpa per les seves accions a Madoka, que també demana disculpes. Després, Hiraoka expressa en secret la seva insatisfacció amb l'anime actual com The Third Aerial Girls Squad, citant que ningú ho notaria realment mentre hi hagi personatges per observar i la qualitat de l'animació clau ja no sigui important. Ai l'escolta i té una perspectiva diferent. Visita l'Ema mentre està malalta i li aconsella que es mantingui confiada en ella mateixa. L'endemà, l'Aoi assigna tant a Hiraoka com a Tarō per supervisar la producció del dotzè episodi. Mentrestant, Seiichi i Maitake utilitzen la baralla del dia anterior com a inspiració per millorar un escenari per al tretzè episodi, demanant a Midori que escrigui un diàleg natural per a una baralla entre dos dels personatges. Mentre imprimeix un esborrany per a l'escenari, Midori s'enfronta a Hiraoka sobre les seves paraules anteriors.

21.- No prengui com a ostatge la qualitat. Durant un lliurament del president de l'A.C Tsuchinoko, Hisamitsu Isokawa, es retroba amb Hiraoka i Erika, que van ser els seus companys a l'escola tècnica. Mentrestant, la Misa té l'oportunitat de fer una animació CG de personatges per a una determinada escena de The Third Aerial Girls Squad, convidant l'Ema i la Shizuka a un parc d'atraccions per observar les seves reaccions en una muntanya russa per inspirar-se. Després de l'èxit de l'estrena del primer episodi de The Third Aerial Girls Squad, que rep un gran èxit de públic, Aoi rep les queixes de Segawa, que demana que Hiraoka retiri els episodis en què està treballant a causa de la manca de qualitat dels seus animadors clau. i la seva actitud. Quan l'Aoi li transmet això a Hiraoka, s'enfada, i diu que l'enrenou per la qualitat només fa que la seva feina sigui més difícil. Mentre intenta entendre l'Hiraoka, l'Aoi escolta de l'Erika com el seu amor i dedicació per la indústria de l'anime li van causar més dolor quan s'enfrontava a la realitat de la feina, el que va portar a la seva actitud actual. Després, Aoi parla amb Isokawa, que afirma que el factor important per equilibrar la qualitat i els horaris és que l'equip de producció es comuniqui amb els creadors sobre la millor manera de procedir. En sentir això, l'Aoi decideix que Hiraoka continuï treballant en el dotzè episodi amb la condició que es comuniqui més clarament amb els altres animadors. Més tard a la nit, l'Aoi és convidat per Watanabe a reunir-se amb Masahiko Inami i Keiji Takekura, el president i l'assistent de producció en cap de The Born, respectivament, que havien realitzat allí l'entrevista fallida d'Aoi. Tots dos assenyalen que ha canviat molt des d'aleshores, la qual cosa la porta a assolir el seu propi objectiu de fer el possible i fer un gran anime. Amb els storyboards del tretzè episodi acabats per Seiichi en un temps rècord, l'Aoi s'assigna a ella mateixa, Tsubaki i Sara com a equip de producció de l'episodi.

22.- La Noa està en roba interior. Després de ser assignada com a supervisora d'animació per al tretzè episodi, Yumi, pressionada per la seva gran càrrega de treball, nomina Ema per unir-se a Rinko com a assistent de supervisor general d'animació per ajudar-la a gestionar alguns dels retalls, després d'haver quedat impressionada pel progrés que va mostrar des de l'Èxode. !. No obstant això, quan l'Aoi li pregunta sobre això, l'Ema respon que no té confiança per assumir la tasca i ha de pensar-hi. Com a pla de seguretat, l'Aoi s'acosta a Segawa amb la sol·licitud. Tot i que ella declina, la Segawa està impressionada per la sinceritat d'Aoi i recupera part de la motivació que va perdre després del seu incident amb Hiraoka, tornant a treballar en el dotzè episodi. Mentrestant, l'Ema revisa en Midori i descobreix que està gaudint de la seva feina en l'ordenació de guions. Més tard al vespre, mentre Nao Shinkawa beu dels seus problemes al costat de l'inspector d'animació intermedi Chiemi Dōmoto, Hiraoka comparteix amb Tarō com les seves horribles experiències durant els treballs anteriors el van deixar amb una actitud freda cap a la indústria de l'anime. Mentrestant, la Misa ve a l'estudi per obtenir alguns consells de l'Ema sobre com millorar la seva animació CG. Finalment, aconsegueix millorar-lo molt incorporant tècniques d'animació en 2D a la barreja. L'endemà, l'Ema rep l'ànim de la Sugie i decideix ocupar el lloc de supervisor assistent. Després, transmet la seva confiança a la seva mare, que al seu torn li dóna a Ai la confiança per assistir a una reunió ella mateixa. Mentrestant, just quan s'acaba la gravació de l'episodi final, Katsuragi està sorprès al saber que Nogame ha rebutjat tots els guions de l'últim episodi.

23.- Volta de taula - Continuació. Després que Watanabe i Katsuragi no aconsegueixin convèncer Chazawa i el seu cap perquè els deixin contactar amb Nogame i negociar amb ell, el personal de Musashino no es queda cap més remei que seguir els seus desitjos i mantenir la trama de l'episodi exacta a la línia de temps original de la història, que posaria fi a la història. anime amb una nota descontent amb la mort d'un dels personatges principals. Tanmateix, en Seiichi no està satisfet amb la perspectiva, sent que el final ha de ser positiu. Hiraoka va treballar en una adaptació d'una altra de les obres de Nogame, que va ignorar la història original i va provocar una reacció significativa de la base de fans. Encoratjat per la Marukawa i l'Honda, Seiichi troba l'adreça de correu electrònic d'en Nogame i aconsegueix organitzar una reunió amb ell en persona. Després d'haver passat el departament editorial amb l'ajuda de Watanabe i Katsuragi, Seiichi escolta directament de Nogame com veu els personatges, i junts, utilitzen aquesta informació per arribar a un compromís perquè el final de l'anime respecti el treball original, però també acaba amb una nota esperançadora. Quan la reunió va concloure, Chazawa havia mantingut a Nogame a les fosques sobre els intents de Musashino de trobar-se amb ell, després d'esperar alleugerir la càrrega de treball d'en Nogame. Com a resultat, Chazawa és acomiadat per la seva irresponsabilitat. A mesura que Musashino Animation comença a treballar en les revisions, que inclouen l'addició d'un personatge germà petit, Seiichi, impressionada per les seves audicions anteriors, truca a Shizuka per donar la seva veu. Mentre escolta l'enregistrament de la Shizuka i la Kyōko, l'Aoi plora d'alegria quan s'adona que els cinc membres del club d'animació de Kaminoyama High School han complert finalment la seva promesa de treballar junts en una única producció d'anime.

24.- L'entrega que estava massa lluny. Quan falten tres setmanes per al lliurament de l'episodi final, tot el personal de Musashino reforça els seus esforços per acabar l'episodi amb el temps que els queda. El treball se centra especialment en l'escena amb el personatge de Shizuka, que s'assigna a l'Ema a petició d'ella després de ser tocada per l'actuació de Shizuka. Mentrestant, Shizuka troba el plaer de poder aconseguir papers de veu menors, mentre que la Misa es queda tota la nit al seu lloc de treball creant un model CG per a un avió de caça. El dia de l'entrega, un cop finalitzat l'episodi, el personal de producció s'encarrega de lliurar les cintes finals a les diferents cadenes de televisió d'arreu del país a temps per a la seva emissió per qualsevol mitjà necessari. A mesura que els altres arriben a les destinacions assignades a temps, l'Aoi es veu frenada per diversos retards en el transport i es veu obligada a completar la resta del seu viatge corrent a la seva destinació a peu. Quan arriba al canal de televisió, reflexiona sobre tot el que ha après dels seus amics durant els darrers anys, fet que reforça la seva determinació per seguir fent anime. A la festa de celebració de l'emissió de l'episodi final, l'Aoi és elogiada pel suport que va oferir a la resta del personal de Musashino i es porta a l'escenari per brindar a tots els implicats en la producció de l'anime. Fa un discurs lloant els esforços conjunts de tothom per crear The Third Aerial Girls Squad i recordant-los que continuen amb aquest treball en equip i aporten més inspiració als espectadors d'anime de tot el món. Després, Watanabe i Katsuragi decideixen que Musashino Animation treballi en dos animes simultàniament com a propers projectes. L'Aoi, l'Ema, la Shizuka, la Misa i la Midori es reuneixen a un balcó i reafirmen la seva determinació de refer un dia l'anime que van fer a l'escola secundària, prometent-se també mútuament seguir fent un gran anime durant el camí.

OVA-1.- Èxode! Episodi 1: Sortida de Tòquio. L'Akane, l'Aya i l'Arupin, els membres del grup d'ídols Tracy, fan una actuació en un supermercat, però ningú s'atura a escoltar el seu cant. Mentre les noies es vesteixen amb disfresses de minyona dins de les parades del bany, Arupin es mostra optimista amb la recepció, fingint que el trio viu una vida perfecta com a ídols en comptes de ser empleats del supermercat. No obstant això, l'Akane la renya, que la castiga per no enfrontar-se a la realitat de la seva situació. Després de comparar el trist nombre dels seus fans amb la base de fans d'un ídol rival, Ginger, reben una trucada d'una dona que anomenen la seva "Onee-san", que lloa un vídeo d'actuació que li van enviar. Aleshores, les noies mengen una mica de manjū, la qual cosa inspira a l'Akane a parlar amb el gerent del trio, Taguchi. Arupin la segueix, però la perd i després troba en Taguchi estirat mort en un bassal de sang. A l'escena del crim hi ha un ganivet sagnant idèntic als que les noies guardaven com a part dels seus vestits, juntament amb un missatge parcial escrit per Taguchi amb la seva sang, començant per la lletra 'A'. Poc després, l'Akane i l'Aya també ensopeguen amb l'escena, després els tres són detectats per un home, que suposa que van assassinar a Taguchi i alerta la seguretat. Aleshores, les noies reben una trucada d'Onee-san al mòbil de Taguchi; ella els ordena que fugin. L'assassinat de Taguchi s'assigna a l'inspector Miho Koigakubo, que declara que les noies buscaven criminals. A prop de Musashino Dome, Akane revela el seu somni de cantar a Musashino Dome davant d'una multitud de fans. Aleshores reben una altra trucada d'Onee-san, que els informa que van ser identificats com a sospitosos d'assassinat i com a resultat la seva base de fans es va disparar. Uns segons després, són detectats per un ventilador i es retiren a un aparcament del soterrani, on troben una moto subministrada per Onee-san que utilitzen per fugir. Després de robar el revòlver d'un policia, les noies van aconseguir evadir la policia en un vaixell, tot i que acaben perdent el maquillatge en el procés, sorprenent-les ja que mai s'havien vist sense maquillatge.

OVA-2.- The Third Girls Aerial Squad Episodi 1. Fa quatre anys, els enigmàtics Constructors van aparèixer a la Terra, creant misterioses estructures conegudes com a Pilars, que ara cobreixen un terç de la superfície del món, i copiant tecnologia per al seu propi ús abans. desactivant permanentment els dispositius reals. Els únics avions que romanen en funcionament són els dels anys 70 i anteriors. En l'actualitat, l'Esquadra Aèria 307, també coneguda com "Hell Alice", acompanya un grup d'altres avions en una operació per recuperar supervivents a la Base Midway, que ha estat majoritàriament destruïda per un Pilar. Els avions s'enfronten a un equip de Lockheed Martin F-22 Raptor mentre Hell Alice ofereix escorta per a un avió de transport de rescat. L'avió de rescat aterra amb èxit en una pista disponible i és rescatat d'un bombardeig de míssils aire-superfície pel pilot japonès Aria Hitotose, un pilot excepcionalment hàbil de Hell Alice. L'equip de rescat només recupera un supervivent, una adolescent, però tots són assassinats per un Lockheed Martin F-35 Lightning II, que l'Aria destrueix després. Llavors aterra a la pista i mira al supervivent, que encara és viu. Mentre l'Aria posa la noia a la cabina del seu jet, la resta de Hell Alice és atacada per un Mitsubishi ATD-X, un avió experimental japonès. L'Aria s'enlaira, però l'ATD-X la segueix amb la intenció de matar el supervivent. Olivia, la líder de Hell Alice, es sacrifica per salvar l'Aria i el supervivent. Quan l'avió de l'Olivia explota, l'Aria ho aprofita per destruir l'ATD-X. Després d'escoltar una conversa de ràdio entre dos pilots més després de la batalla, sobre el sobrenom d'Aria de "Ninot de gel", la supervivent comenta la veritable naturalesa d'Aria i després intenta presentar-se, només per adonar-se que té amnèsia. Algun temps després, el supervivent s'inscriu a la llista de Hell Alice, després d'haver pres el nom de Catherine Weller. Aleshores, els pilots s'envien a enviar un equip de jets Builder, que porten una llavor de pilar, l'únic instrument necessari per crear un pilar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada