Bloc personal,

dimarts, 24 de maig del 2022

Summer Time Render, vol. 5 (2019) (Memento)

[349]

Valoració



Fitxa tècnica

Yasuki Tanaka (guió, dibuix i tinta)
(Summer Time Render - Summer Time Rendering)

[ Manga shōnen, misteri, sobrenatural, suspens ]
Tu manga online
Milky Way Ediciones

12 capítols (48-59) - 192 pàgines b/n - 130 x 180 mm

Sinopsi

Whakoom:
“La Ushio i la “Ushio”, l’original i la còpia, s’endinsen a les profunditats de la muntanya Takanosu buscant desvetllar els secrets sobre el funcionament de les ombres. Quin és l’origen d’aquests éssers? Com els han de combatre? En trobar l’antiga clínica, la “Ushio” comença a entendre el misteri de la seva pròpia existència…”

Crítica

Aventures juvenils!

Amb les seves diferències, em recorden les antigues històries de Los Cinco o també The Goonies (déu n’hi do quins referents més actuals).

Resum (amb espòilers)

(Resum des del capítol 41).

Les dues Ushio del vídeo donen detalls al Shinpei, la Ushio-ombra i el Sou. A partir d’aquí, tot és un flashback explicatiu del que han averiguat les dues Ushio on tot comença el 17 de juliol amb la Shiori-real despatxant a la botiga de comestibles dels pares i explicant-lis que ha vist una rèplica d’ella mateixa. L’endemà, quan recullen la brossa de la platja, rellampeja una fogonada i apareix una doble de la Ushio dalt d’una roca. Surt corrents i li cau la gorra. Quan la Ushio la recull, desapareix. Quan torna a casa i es disposa a dutxar-se se la troba dins la banyera.

Les dues Ushio discuteixen perquè les dues pensen que són la real. A tot això recapaciten i recorden les explicacions de la Shiori. Sembla que el misteri es recondueix a la muntanya Takanosu. Exploren la muntanya i, al capvespre, troben un camí que els adverteix de tornar enrera, però la Ushio-ombra hi passa. El camí portava a la vella clínica del pare del Sou.

En arribar a la clínica, una ombra deforme enxampa al vol un corb i deixa anar una fogonada de llum. Comença a agafar la forma de la Ushio i, al mateix temps que li trenca el coll al corb, se’ls encara. Les dues Ushio esquiven la primera embestida, però a la segona atrapa la Ushio-ombra contra un arbre i la rodeja a mida que va agafant més la seva forma. La Ushio-real li clava un cop al cap al monstre en formació i li diu que deixi anar a la Ushio-ombra. El monstre li fot una patada i l’allunya. Amb el pal que ha estat colpejat, el clava a l’ombra del terra i l’Ushio-ombra acorralada de l’arbre comença a sagnar per la cama.

Totes dues Ushio entenen com funcionen les ombres. La Ushio-ombra, per primera vegada, pren consciència de la seva no-humanitat i, així, aconsegueix deslliurar-se’n, persegueix el monstre i el destrueix. Passat el moment d’acció, recapitulen perquè la Ushio-ombra ha sobreescrit la informació i no sabia, fins ara, que era una ombra. Torna a haver-hi una nova fogonada de llum i la Ushio-ombra copia la cama de la Ushio-real curant la ferida. Ara saben que, un cop feta la còpia, hi ha l’instint d’eliminar l’original, perquè la còpia s’acaba convertint en original o desapareix.

A partir d’aquell dia fan unes proves i determinen que, amb els seus poders, poden destruir les ombres. Vist el vídeo de les dues Ushio, la Ushio-ombra del present recobra els records i els poders. Es disposa a fer una demostració al Shinpei i al Sou movent-se en el temps. Els agafa de la mà i els porta al lloc i moment previ de l’ofegament a la platja. Tot i ser-hi físicament, només és una reproducció dels aconteixements.

La Ushio-real i la Ushio-ombra, aquell dia ja estan compenetrades i les fogonades vistes a la platja l’únic que feien eren rèpliques del banyador o del penjoll per tal de provar les habilitats de les ombres. En aquell moment, la Mio es proposa ensenyar a nadar la Shiori i la Ushio, que porta la seva còpia en el penjoll, promet protegir-la. En un moment de descuit de la canalla petita, la Shiori és enfonsada per una ombra des de sota l’aigua. La Mio, el Sou i la Ushio es llencen a salvar la Shiori, però finalment és la Ushio l’única que s’hi apropa. Sota l’aigua el penjoll agafa forma humana i poden veure com la Shiori-ombra està agafat el peu de la Shiori-real, mig ofegada.

És la Ushio-ombra la que salva la Shiori-real atacant la Shiori-ombra. Quan ja és gairebé a la superfície, l’ombra deformada l‘atrapa i no es pot moure. La Ushio-real les ajuda, però la Ushio-ombra no es pot moure igualment. L’ombra es regira contra la Ushio-real i l’agafa pel coll ofegant-la, moment en què la Ushio-ombra és a punt de salvar Shiori. Malgrat tot, l’ombra, després d‘haver ofegat la Ushio-real, les atrapa i li borra la memòria a la Ushio-ombra. Però sent com la Mio i el Sou s’acosten i no pot borrar-la tota. Copia la Shiori-real i la destrueix. Quan veu baixar la Mio a rescatar-la, fa veure que s’està ofegant i és la real i es deixa salvar. Mentrestant, el Sou va a per la Ushio.

Després de veure la reproducció dels aconteixement, amb el “vídeo” en pausa, el Shinpei sent la veu d’una nena. La Shiori-ombra del vídeo en pausa agafa al braç del Shinpei-real del moment present al mateix temps que diu “t’he trobat!”. Aquesta Shiori-ombra és la Mare amb un ull diferent, igual que el Shinpei que cada cop se li diferencia més el color dels dos ulls. La Ushio aconsegueix finaltizar el vídeo i es deslliuren d’allò que hagi pogut agafar del braç el Shinpei, però li queda una marca enfosquida al braç de la seva mà.

Ja és 23 de juliol, s’ha posat a ploure i ecideixen anar a la vella clínica. A tot això, la Mio i la Tokiko estan parlant de si anar als focs artificials de l’endemà en cas que no plogui, quan se’ls presenta el detectiu, sargent de la policia, investigant. Mentrestant, a la clínica, sembla tot realment abandonat des de fa més de cinquanta anys, tot i que, pels registres que troben, hi han pacients ingressats abans i després de la segona guerra mundial. Quan arriben al quiròfan es troban una estranya escultura enmig de la taula d’operacions.

Es tracta d’una antiga deïtat del déu de la pesca i dels ambulatoris, emprada per portar sort i fortuna als negocis, tradicionalment representat amb una canya a la mà dreta i un peix a l’esquerra, generalment en forma de pescador grassonet. Aquesta és més aviat estilitzada, amb mamelles i, en lloc de cap, té un col llarg, tot embolicat en una mena de gassa. Recorda més a les grotesques formes de les ombres. Pel que llegeix el Shinpei d’internet, és Hiruko, una deïtat de la fortuna en forma de sangonera sense braços ni cames heteromòrfica. A tot això, el Shinpei aprofita la forma variable de la Ushio-ombra per anar entrant per racons estrets on no hi cabria un ésser humà.

Quan paren per menjar alguna cosa, se n’adonen que l’escultura sembla embarassada. La Ushio detecta un objecte en el seu interior i el copia. És un clau per entrar a un passadís secret. Tots tres baixen les escales, tot i que la Ushio hi detecta la presència d’ombres.

El Shinpei troba una mena de monstre en forma de nadó gegant sense mig cap, ni vista ni oïda, alimentant-se de rates. Segons la Ushio és una ombra salvatge. Acorden un atac preventiu.

(Resum fins capítol 50).



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada