Bloc personal,

diumenge, 17 d’octubre del 2021

Starwatcher - El vigilante de las estrellas (1986)

[152]

Valoració



Fitxa tècnica

Moebius (escrits i il·lustracions)
(La mémoire du futur / Starwatcher)

[ Còmic europeu ] (ed. 1986)
Normal Editorial

sis parts - 108 pàgines - 242 x 295 mm

Sinopsi

Whakoom:
“Sureu suaument, obriu els ulls, els braços, tenseu amb força el pit, el cap, sota els peus que s'enfonsen en el cor ardent de la mare. Després, sureu entre les estrelles. MOEBIUS.”
[ Text que apareix a la contraportada ]

Crítica

M’agrada més el títol en francès: La mémoire du futur

Llegeixo a la Wikipedia que l’àlbum és de 1983 i tenia el títol original en francès, La mémoire du futur, i, en una edició posterior de 1986, es va canviar per Starwatcher. Malgrat això, hi ha alguna il·lustració amb la signatura i data i hi apareix MOEBIUS.15.10.85. Només començar ja diu 1.10.85 3H DE LA MAÑANA. Per tant, és l’edició “actualitzada”.

Vaig veure aquest àlbum a la venda el 1986, època en la que encara llegia algun còmic, tot i que estava en la fase final dels meus interessos personals, però em va semblar massa car i no el vaig arribar a comprar. Ni comprar, ni llegir. Ara n’he tingut l’ocasió. Només m’he hagut d’esperar 35 anys…

El que puc dir ara doncs, és que és més un llibre d’art que còmic. Tot i això, pots deixar la imaginació vagant mentre vas descobrint nous detalls de cadascuna de les il·lustracions que, majoritàriament, són una per pàgina.

És un quadern de dibuixos i proves que, en principi, no han estat publicades amb anterioritat ni formen part de cap àlbum. Hi ha també alguna història començada i sense continuar. Podem veure com experimenta amb l’ús del color i de les trames, des de l’omnipotència de qui domina el dibuix, la perspectiva, l’ús de textures, construcció d’arquitectures i personatges com ninugú més, en el que ja es pot considerar “estil Moebius” com una marca d’autor ben personal.

Les il·lustracions a color són senzillament captivadores i les que hi han en blanc i negre, algunes semblen que t’estiguin demananat a crits “intenta colorejar-me!”.

Per cert, tinc il·lustracions emmarcades d’aquest àlbum al passadís de casa i ni sabia que pertanyien a aquest àlbum.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada