Bloc personal,

dijous, 20 de gener del 2022

La llacuna dels misteris (1971)

[266]

Valoració



Fitxa tècnica

Hugo Pratt (guió, dibuix i tinta)

[ Còmic europeu ] (ed. 2010)
Norma Editorial

4 històries curtes - 112 pàgines color - 190 x 260 mm

Sinopsi

Whakoom:
“Aquest àlbum del mariner clàssic del còmic d´aventures, Corto Maltès, recopila les històries curtes La llacuna dels bells somnis, Faules i avis, L’àngel de la finestra d’Orient i Sota la bandera de l’or.”

Crítica

Aquesta lectura m’ha fet molta mandra…

No sé si és que no l’he agafat amb ganes o és que, senzillament, llegir-la a dia d’avui és avorrida. De fet, l’única història que m’ha agradat ha estat l’última, Sota la bandera de l’or, en la que pràcticament el Corto Maltès no hi apareix. Potser una mica també L’àngel de la finestra d’Orient, que em sembla tenir-ne records d’haver-la llegit en algun moment. Totes em sonen d’haver-les ja llegit a long time ago

En principi interessant la recopilació d’informació sobre els llacs de sudamèrica comparant-los amb el de Venècia, però com ho he agafat amb desgana, no li he donat la suficient atenció.

Quatre històries independents amb l’única connexió de la paraula ‘llac’ per ajuntar-les. Havien estat publicades sota el títol Corto toujours un peu plus loin i portades a l’anglès amb The Banana Conga.

El tercer volum de Corto Maltès després de La balada de la mar salada (1967) i Il segreto di Tristan Bantam (1970), just abans de Le Celtiche (1972), que és el que tinc previst llegir si no m’agafa la mandra.

Malgrat tot, en els temps que corren i tal com estan anant les coses, s’agraeix llegir un còmic en català.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada