Bloc personal,

dijous, 21 d’abril del 2022

Shōnen no Abyss, vol. 4 (2021)

[331]

Valoració



Fitxa tècnica

Ryō Minenami (guió, dibuix i tinta)
(Shōnen no Abyss - Boy's Abyss)

[ Manga seinen, drama ]
Tu manga online
Milky Way Ediciones (sense previsió de publicació encara)
Shueisha (publicat el 18/03/21)

10 capítols (28-37) - 200 pàgines b/n (algunes pàgines a color) - 130 x 180 mm

Sinopsi

Whakoom:
“Reiji Kurose, que viu ‘passivament’ lligat a la ciutat i la família, té una trobada amorosa amb una idol. Una amiga de la infància que va prometre marxar del poble, una mare que s'aferra al seu fill i una mestra que segueix enganxada al noi que s’ha intentat suïcidar. L'entorn del noi és l’“abisme” i cada cop es fa més gran i profund. Hi ha alguna esperança perquè el noi sobrevisqui? Hi ha alguna llum per davant? La història d'un noi i una noia que es coneixen a la fi del món.”

Crítica

Cada cop sembla més a ‘Les flors del mal’

Aquests girs de guió i la manera de construir un personatge per després destruir-lo sense pietat, són els més em recorden Shūzō Oshimi. Fins i tot he arribat a veure un grafisme, a la portada del proper volum, el 5, que s’assembla a la flor amb ull de Les flors del mal. Quan hi arribi, ja intentaré explicar què és…

Cap el final d’aquest volum he detectat altibaixos amb el dibuix. En general dibuixa molt bé, però hi han algunes vinyetes que sembla que les hagi dibuixat algú aliè a aquesta obra, depressa i corrent, a última hora. Millor treball en la selecció de fons, però personatges desastrosos…




Resum (amb espòilers)

A casa de l’Esemori, aquest li pregunta al Reiji que se sent a l’enllitar-se amb una idol que té marit. Mentrestant la Chako, que acabava d’arribar a casa de l’Esemori per comentar les correccions dels textos, ho ha escoltat tot i, sorpresa, és descoberta pel Reiji. Ell li diu d’anar-se’n cap a casa, però ella no vol. Malgrat tot, el Reiji se l’emporta d’allà a la força. Li acaba confessant tota la història ometent el sexe i la nova relació amb la mestra. La Chako demana conèixer la Nagi.

La Chako coneix la Nagi i continuen parlant a un restaurant. La Chako li demana que no li torni demanar al Reiji que se suïcidi. Aquesta hi està d’acord. En un moment que la Chako ha de contestar per telèfon al seu pare, la Nagi marxa i li diu al Reiji que això és un acomiadament. En el mateix restaurant, el Gen ‘asalta’ la Chako i quan la segueix fora, veuen marxar la Nagi. El Reiji està molest i marxa. La Chako li demana ajuda al Gen perquè aturi el Reiji. Se’l troben a un pont, però el primer que fa el Reiji és obligar la Chako a tirar els manuscrits i fer-li prometre que no tornarà a veure l’Esemori. En aquest punt no he entès massa bé el perquè la Chako ha de tirar el manuscrit…

Això no és tot: la Chako va prometre-li al Reiji que mentre estiguin en aquest poble cap dels dos veurà els altres dos, fins que, finalment, puguin abandonar el poble tots dos junts. A tot això, el Gen, bastant descol·locat, els pregunta qui els ha donat permís per abandonar el poble. Sembla que, en el fons, tots estan bastant desubicats i no hi ha ni un que se salvi.

El dia següent, el Gen accedeix per explicar-li com era el pare de Reiji. Quan suposadament la mare del Reiji hauria d’estar treballant en el torn nocturn, cosa per la qual el Reiji ha d’estar lligat a casa cuidant de l’àvia, la veuen sortir d’un apartament. L’home que estava amb ella és el pare del Gen. Finalment coneixem el passat del Reiji: el pare atonyinava el Reiji de petit; la mare del Reiji li ho va explicar al pare del Gen i aquest va enviar a uns homes a que l’apallissessin el fessin fora del poble; a canvi, el pare del Gen es follava la mare del Reiji quan li vingués en gana. El Gen li fa saber al Reiji que aquí la veritable víctima és la mare.

El Reiji té un xerrada amb la Shiba. Li diu que no podrà anar a Tokyo, però li demana igualment els diners que li havia promès, en aquesta ocasió, però, per treure la seva mare, el seu germà i l’àvia del poble. La Shiba li diu que no pot ser i el Reiji demana acabar la relació. La Shiba reacciona ràpid i li diu de fugir junts. El Reiji hi renuncia i li torna la clau de l’apartament. Al dia següent, a l’institut, sembla que no hagi passat res, però la Shiba cita a la mare del Reiji per parlar tots tres.

En un principi, sembla que la mare del Reiji no vol que vagi a la universitat, però la Shiba insisteix que ell vol anar-hi i té notes per entrar-hi. La mare, sorpresa, li diu que vol el millor per ell. Reiji accepta anar a la universitat, la seva mare li ho permet i la mestra el recolza… malgrat el que va passar la nit anterior. Junt amb el qüestionari pels plans de graduació, la Shiba li torna la clau de l’apartament.

Tornant a casa, la mare del Reiji treu totes les seves frustacions i endevina que la Shiba no és només la mestra del Reiji, sinó alguna cosa més. Estirant del fil, li demana que li mostri el que li ha donat la mestra a l’institut. Ell acaba confesant que va intentar suïcidar-se, la mestra el va descobrir i el va salvar, però només això. La mare li acaba dient que si vol marxar, que la porti amb ell. En arribar a casa, amb les pudors a pixats de l’àvia, la mare li demana dormir a la seva habitació, mare que, per cert, com apunt que havia deixat passar per alt, l’autor mostra com una mare jove, prima i turgent, que el Reiji ha vist “casualment” despullada sortint de la dutxa amb total normalitat.

Aquí també hi ha un detall que fins ara no havia entès i és respecte al germà, que en algun moment s’ha dit que “com aquell que va sortir a les notícies” es va aixecar a mitja nit i els va matar a tots. Sembla que el germà gran, tot i aparentar gran normalitat, deu patir algun transtorn esquizofrènic i, de tant en tant, per la nit, fot uns crits que els desperta a tots.

Mare i fill continuen parlant del futur al futó del Reiji, de si continuar estudiant, de si trobar una feina, però sempre sortint del poble. La mare li confessa que ella també va intentar suïcidar-se: la noia de les notícies! I ara ve un nou gir de guió: la mare li diu que potser el millor que li va passar llavors va ser salvar-se i tenir-lo després a ell, per així morir mare i fill escapant junts! Res de salvar la família de quatre…

El Reiji surt amb la Chako. Li ha fet la promesa que anirà a Tòquio amb ella, però ja sap que no la podrà complir, però, amb tot, vol “mentir-li” fins l’últim moment perquè almenys ella pugui tirar endavant. També és el que li ha dit a sa mare respecte treure’s la vida: que ho farà quan la Chako vagi a Tòquio. En el cibercafè al que han anat, la Chako se li despulla de cos en amunt i s’ofereix sexualment. La Shiba és a l’altre cantó de la porta. En l’últim capítol veiem tota la sortida amb la Chako des del punt de vista de la Shiba, que els ha anat seguint. Hi han indicis que se li comença a anar la pinça.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada