Bloc personal,

dimecres, 29 de desembre del 2021

Golden Kamuy, Vol. 13 (2018)

[241]

Valoració



Fitxa tècnica

  • Manga Taishō 2016: Golden Kamuy

Satoru Noda (guió, dibuix i tinta)
(Golden Kamuy - Golden Kamuy)

[ Manga, seinen, aventura, històric, western japonès ]
Tu manga online
Milky Way Ediciones

10 capítols (121-130) - 194 pàgines b/n i algunes pàgines a color - 130 x 180 mm

Sinopsi

Whakoom:
“Abans d'arribar a la presó d'Abashiri per trobar-se amb l'artífex dels tatuatges, la companyia de Sugimoto fa una parada al llac Kussharo amb tan mala fortuna de caure al parany d'un grup de bandits cecs encapçalat per un dels presos fugats . En aquesta ocasió, els excombatents s'hauran d'enfrontar desarmats a uns enemics que, gràcies al seu esmolat sentit de l'orella, juguen amb avantatge en un terreny muntanyós embolicat amb la foscor de la nit. Mentrestant, la Setena Divisió avança amb decisió sota les ordres de Tsurumi, el vell Hijikata ordeix els seus plans en silenci i els records que Asirpa guarda del seu pare se superposen amb la devoció que sent cap a Sugimoto. Són els prolegòmens de l'assalt que marcarà un abans i un després a la trama!”

Crítica

Àlbum dens… amb xixa

Portada per Tsurumi. Capítols novè i desè de la segona temporada de l’anime.

Per una banda tenim la resolució de la història de la banda de lladres cecs i per acabar-ho d’arrodonir, la primera part de l’asalt a la presó d’Abashiri.

Resum (amb espòilers)

RESOLUCIÓ HISTÒRIA TATUATGE NÚMERO 15: EL BANDIT CEC

Quan semblava que el tatuatge número 15 volia matar-los, en saber que Shiraishi va amb ells, dona la sensació que accedeix a que li copïin el tatuatge, però en aquell moment Ryu l’ataca i amb la confusió acústica –recordem que estan a les fosques–, el fugat no localitza d’on ve cada so. Els nostres “mascles” despullats fugen al bosc amb alguna que altra divertida confusió. El fugat utilitza la tècnica dels rats penats, emetent un característic so amb la llengua i esperant el rebot acústic per saber on és cadascú.

Asirpa localitza Sugimoto i Inkarmat contacta amb Tanigaki i Kiroranke, als que suggereix pujar a una canoa del llac per evitar ser localitzats pels cecs, però Inkarmat no hi vol pujar perquè no sap nadar. Cikapasi localitza Ryu i Shiraishi dorm com un lliró. Finalment, els cecs tiren pedres a l’aigua fins que topen amb la canoa i, pel so, comencen a disparar; la canoa volca i Inkarmat s’enfonsa. Tanigaki la salva, però l’esgotament també l’acaba enfonsant i és Kiroranke el que els acaba salvant.

Durant la nit han anat fugint com podien fins que es fa de dia i poden acabar amb els bandolers no sense que abans es refugïin en una posada a la que han tapat totes les finestres per mantenir-la fosca i es converteix en una ratonera. Sorprenentment, en el moment clau, apareix Hijikata dins la casa i els seus homes obrint portes i finestres, gràcies a Ryu que espera fora juntament amb Cikapasi i Shiraishi.

LA PRÈVIA A ABASHIRI

Mentrestant, a Nemuro, Tsurumi és informat pel caporal Usami, infiltrat d’Abashiri, dels punts forts i febles de la presó. I a Kitami, a no res d’Abashiri, informat Hijikata dels possibles infiltrats Inkarmat i Kiroranke, Sugimoto suggereix una sessió fotogràfica per poder enviar una foto a l’àvia d’Asirpa i, de pas, per identificar l’ovella negra del ramat.

Entre lliçons naturistes i costums populars dels pobles ainus, els dos grups –ara un de sol– han arribat a Abashiri.

ABASHIRI, 1a PART

Hijijata, Tanigaki i Kiroranke comencen investigant visualment les muralles des del riu. Sobornant vigilants, Sugimoto, Kantarou (l’home de Hijikata que va aconseguir la pell falsificada en l’incident de “la víbora” i “el raig”) i Cikapasi construeixen una cabana al costat del riu per pescar salmons a canvi d’alguns exemplars. En realitat és una tapadora per excavar un túnel per sota la muralla en què Kiroranke i Tanigaki es dediquen a buidar les bosses de terra que els pugen al riu. La mala sort fa que obrin el forat enmig de la caseta del cap dels guardes… que prèviament s’havia posat d’acord amb Hijikata. Kiroranke i Sugimoto preparen el proper moviment.

Abans, Inkarmat s’ha declarat formalment a Tanigaki després d’explicar-li la veritat de Wilk (Noppera-bou) i la juguesca de Tsurumi per inculpar Kiroranke. Tanigaki, per la seva banda, promet correspondre-li quan condueixi Asirpa a Huci (l’àvia).

Mentrestant, dins la presó, van canviant de cel·la Noppera-bou per anar despistant al personal. Amb tot, ja hi han rumors la Setena Divisió atacarà la presó i no deixarà titella amb cap. Els guardes de la presó, que després de la rememorada fuga estan escamats, han redoblat guàrdies i van ben armats.

Arriba la nit de lluna nova esperada. El pla és simple: entren Sugimoto, Asirpa i Shiraishi conduits pel pres cec; Hijikata, Ushiyama i Kiroranke esperen a la cabana del guarda que tapa l’accés al túnel; Ogata cubreix des de la muntanya i Inkarmat, Cikapasi, Ienaga i Nagakura esperen al poblat ainu. Només han d’atravesar tot l’acuarterament per arribar als barracons. Què pot sortir malament?

A la primera de canvi són descoberts, però de seguida els vigilants són noquejats i arriben sense més dificultats al pabelló radial. Un dels tres guardes és l’infiltrat de Hijikata i fa el possible perquè no se n’adonin que entren per les claraboies. Arriben sense més dificultats a la cel·la de Noppera-bou, però en obrir la porta hi ha un pres, sense cara també però que no és Wilk, que comença a cridar desesperadament i són descoberts. Tot plegat era un parany posat pel alcaide de la presó Inudou. Però Hijikata ho sabia des de bon començament.

Mentre Sugimotoi Shiraishi estan en greus problemes, el guia cec treu Asirpa del mòdul principal i la porta on està el seu pare de veritat. Tothom canvia del lloc previst. Inkarmat entra a la presó i alerta Tanigaki que ha estat avisant Tsurumi de tots el moviments. Una flota de destructors pugen pel riu: ha arribat la Setena Divisió.

Comencen bombardejant el pont. Sembla que Inudou els estava esperant. Els presos estan molt atavalats; saben que poden morir. Curiosament, les ordres de Tsurumi són protegir Noppera-bou i Asirpa.

Continuarà…



Col·lecció

Golden Kamuy, Vol. 1 (2015)
Golden Kamuy, Vol. 2 (2015)
Golden Kamuy, Vol. 3 (2015)
Golden Kamuy, Vol. 4 (2015)
Golden Kamuy, Vol. 5 (2015)
Golden Kamuy, Vol. 6 (2016)
Golden Kamuy, Vol. 7 (2016)
Golden Kamuy, Vol. 8 (2016)
Golden Kamuy, Vol. 9 (2016)
Golden Kamuy, Vol. 10 (2017)
Golden Kamuy, Vol. 11 (2017)
Golden Kamuy, Vol. 12 (2017)
Golden Kamuy, Vol. 13 (2018)
Golden Kamuy, Vol. 14 (2018)
Golden Kamuy, Vol. 15 (2018)
Golden Kamuy, Vol. 16 (2018)
Golden Kamuy, Vol. 17 (2019)
Golden Kamuy, Vol. 18 (2019)
Golden Kamuy, Vol. 19 (2019)
Golden Kamuy, Vol. 20 (2019)
Golden Kamuy, Vol. 21 (2020)
Golden Kamuy, Vol. 22 (2020)
Golden Kamuy, Vol. 23 (2020)
Golden Kamuy, Vol. 24 (2020)
Golden Kamuy, Vol. 25 (2021)
Golden Kamuy, Vol. 26 (2021)
Golden Kamuy, Vol. 27 (2021)
Golden Kamuy, Vol. 28 (2021)
Golden Kamuy, Vol. 29 (2022)
Golden Kamuy, Vol. 30 (2022)
Golden Kamuy, Vol. 31 (2022)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada